Ülkemizdeki bilim insanlarının yetişmesi için, TÜBİTAK tarafından sağlanan desteklerle Veteriner Fakültesi öğrencilerinin üretken yönlerini ortaya çıkarmayı ve bilimsel araştırma yapma yeteneklerini geliştirmeyi amaçlanmaktadır. Ayrıca, Veteriner Hekimlik alanında farklı üniversitelerde eğitim gören öğrencileri bilimsel araştırma kültürü konusunda erken aşamada bilgilendirmek ve kariyer planlamalarında farkındalık yaratmak da kursun bir diğer hedeflenmektedir. Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesi yönetim kurulu tarafından alınan karar çerçevesinde, özellikle 3-4-5. sınıf öğrencilerini hedef kitle olarak belirlenerek bu proje yazma eğitimleriyle nitelikli Veteriner Hekimlerin yetişmesine TÜBİTAK tarafından sağlanan desteklerle olanak sağlamayı amaçlıyoruz. Bu eğitim ile ülkemizde farklı Veteriner Fakültelerinde eğitim gören öğrencileri mümkün olduğunca erken dönemde bilimsel araştırma kültürü konusunda bilgilendirmeyi ve kariyer planlamalarında farkındalık oluşturarak motive etmek hedeflenmektedir. Böylece lisans eğitimi süresince edindikleri/edinecekleri bilgilerle klinik vakalarda araştırma sorusu geliştirme, hipotez kurma ve bunları test etme becerilerini öğrenmeleri hedeflenmektedir.
Kurs kapsamında hazırlanan projelerin yol haritası niteliğinde olduğu ve her aşamayı ele alarak projelerini oluşturmalarının, sunmalarının ve savunmalarının önemli bir fırsat olduğu da önceki etkinlik kapsamında görülmüş, tecrübe edilmiştir.
Katılımcılar, eğitmenler rehberliğinde bir araştırma projesini planlayabilir; konunun önemini, özgün değerini anlatarak; amaç ve kapsama uygun çalışma takvimini ve bütçesini oluşturabilip, projenin yürütümü sırasında ortaya çıkabilecek riskleri öngörerek bu risklere yönelik B planı geliştirme becerisi kazanabileceklerdir.
Kursun kapsamı Veteriner Fakültelerinde öğrenim gören lisans öğrencilerine bilim etiği, ahlakı ve değerleri çerçevesinde bir fikrin proje önerisi haline getirme becerisi kazandırılmasıdır. Bu kapsamda bilimsel bir problemi ya da araştırma sorusu belirlemek adına, ilgili konuya ait bilimsel literatüre erişim, etik kurallar çerçevesinde literatürün bilimsel değerlendirmesi, uygun referanslar kullanılarak özgün değerden başlayarak proje yazma becerisi ve eğitimin son günü proje önerilerinin sunumu gibi yeterliklerin kazanılmasına imkân sağlanacaktır.
Eğitim etkinliğinin ders programında ayrıntısı yer alan başlıklarda; bilim etiği ve bilimsel düşünce, makale kritiği, hipotez geliştirme, kanıta dayalı konularda teorik ve pratik uygulamalar yapılacaktır.
Kursun eğitim ekibi; temel bilimler, klinik öncesi bilimler ve klinik bilimler alanlarında 3 farklı üniversiteden öğretim üyelerini bulundurmaktadır. Ekip içerisinde daha önce bilimsel etkinliklerde (ör. 2237A proje eğitimi) eğitici pozisyonunda yer alan, Amerika ve Avrupa’da farklı üniversitelerde akademisyen olarak çalışmış ve alanında tecrübeli eğitmenler yer almaktadır. Ayrıca eğitmen olarak görev alan akademisyenlerin yürütücülüğünü ve danışmanlığını yaptığı çok sayıda TÜBİTAK projeleri vardır. Eğiticiler alanları ile ilgili araştırma faaliyetleri ve mezuniyet sonrası kariyer konusunda önemli tecrübelerini genç meslektaş adaylarıyla paylaşacaklardır.
Eğitim programı kapsamında başvuru belgeleri arasında ayrıntısı yer almakta olan teorik dersler, uygulamalı ve interaktif eğitimler 3 günlük bir programda yetkin eğiticiler olan tecrübeli akademisyenler tarafından yürütülecektir. Katılımcılara, proje hazırlama öncesi bilinmesi gereken; temel kavramlar, bilimsel araştırma konusunun seçimi, hipotez kurma, araştırmanın planlanması, araştırma sonuçlarının analizi ve dokümantasyonun konuları etkileşimli olarak anlatılacaktır. Verilen bilgiler doğrultusunda katılımcılara proje yazımı konularında uygulamalar yaptırılacaktır.
Etkinliğe katılması öngörülen 30 kursiyer A ve B olmak üzere 2 Şubeye ayrılacaktır. Her şubede 15 öğrenci yer alacak ve şubeler oluşturulurken şubedeki kursiyerlerin %30’luk kısmını farklı Üniversitelerde (Ankara Üniversitesi dışından katılım sağlayan, 9 kişi) eğitimlerini devam ettiren öğrenciler oluşturulacaktır. Gruplar arasında etkin bir eğitim ve multidisipliner araştırmaya kursiyerleri teşvik etmek amacıyla şubelere ayrılan öğrenciler, teorik eğitimler sonrasında eğitmenler kontrolünde 5 gruba ayrılacaktır. Her grupta 6 kişi yer alacaktır. Kursiyerlere teorik derslerde anlatılan bilgiler eşliğinde, temel kavramlar, bilimsel araştırma konusunun seçimi, hipotez kurma, araştırmayı planlama, yazım, araştırma sonuçlarının analizi ve sunum konularında bilgi aktarılacak ve uygulamalar yaptırılacaktır. Uygulamalar sırasında 6 kişilik gruplar için belirlenen eğitmenler dönüşümlü olarak farklı gruplara danışmanlık yapacaktır (ders programında ayrıntılar mevcuttur). Böylece kursiyerlerin eğitmenlerin tamamıyla uygulama yapma ve eğitimcilerin tamamının bilgi birikimlerinden faydalanmaları sağlanacaktır.